Kylskåp

Här kan du dela med dig av dina egna erfarenheter och läsa om andras
Roger
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 09:15
Ort: Uppsala

Kylskåp

Inläggav Roger » fre 17 apr 2009, 08:14

Nu är projekt kylskåp färdigt, för er som minns, så berättade jag att jag hade planer på att bygga om förarplatsen så att jag kunde placera ett fullstort kylskåp där, istället för den lilla box som fick plats under stolen. Till denna historia hör att jag inte är en speciellt händig man, bara tjurig :) . Jag pratade med två "fixare" innan projektet och det visade sig att de skulle ha närmare 20.000 kr för att göra jobbet, det var då min tjurighet kom fram och jag beslöt att göra det hela själv- För mig och min fru är ett riktigt kylskåp en stor komforthöjare när man är ute på sjön så sagt o gjort, jag satte sticksågen i förarplatsen och satte igång. Jag har väl gjort en del småmissar eftersom jag planerade under arbetets gång men jag får lov att säga att resultatet blev helt ok.
P.S. Jag passade på att slipa förarplatsen och allt som jag gjort, sedan lade jag på Benarolja som någon annan i detta forum tipsade om.
Det vart en riktig hit, så nu måste jag nästa säsong slipa ner allt trä och Benarolja det hela. ( Hinner inte dennna vår ).
Bilagor
IMG_0666.JPG
Resultatet.
Winga 78 ägare.

luban
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 21:47

Re: Kylskåp

Inläggav luban » ons 14 apr 2010, 21:43

Hej Roger-
Jag har en winga 78 sedan 2 år tillbaka och står inför beslut att byta kylen som drar mycket ström.
Din lösning verkar bra men vilken modell på kyl har du under stolen, hur mycket bygger den på höjden.
Är lite orolig att slå i huvudet i taket när man sitter i stolen och styr.

Roger
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 09:15
Ort: Uppsala

Re: Kylskåp

Inläggav Roger » fre 20 aug 2010, 09:14

Hej Urban.
Ledsen att jag missat din fråga, jag såg den först nu.
Du har antagligen redan löst problemet, om inte så kan jag berätta att jag sänkte ner kylskåpet så pass mycket att det är samma höjd nu på stolen som tidigare. Kaptenskojen blev längst in ca 2 dm lägre takhöjd på men det spelar ingen roll då det bara är fötterna som finns där och de får gott om plats i alla fall.
Jag är mycket nöjd med lösningen.
MVH RT
Winga 78 ägare.


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster