Landström

Här kan du dela med dig av dina egna erfarenheter och läsa om andras
andWal
Inlägg: 23
Blev medlem: sön 24 jun 2007, 23:07

Landström

Inläggav andWal » tis 17 jul 2007, 12:13

Hej alla.

Vi har funtat lite på det här med landström. Ingen erfarenhet finns inom området dvs. har ingen aning om hur en standardlösning ser ut :-) Men i min värld så vill jag att landströmmen laddar/underhållsladdar alla batterier + att man kan anv. 220v för laddning av mobiler, anv. pc och kanske en dammsugare eller dylikt. Har hört om installationer som "vaktar" startbatteriet så att det aldrig anv. om förbr.batt. tar slut.

Framledes vill jag också komplettera med solpanel.

Någon vänlig själ som kan tipsa inom området landström? Hur har ni det på Era 78:or? Kanske en bra sajt om detta finnes?

Tacksam för alla svar,

Anders
Anders Wallentin
Winga 78'an Mione nr. 47

___/)____/)________

andWal
Inlägg: 23
Blev medlem: sön 24 jun 2007, 23:07

Re: Landström

Inläggav andWal » ons 05 sep 2007, 15:39

andWal skrev:Hej alla.

Vi har funtat lite på det här med landström. Ingen erfarenhet finns inom området dvs. har ingen aning om hur en standardlösning ser ut :-) Men i min värld så vill jag att landströmmen laddar/underhållsladdar alla batterier + att man kan anv. 220v för laddning av mobiler, anv. pc och kanske en dammsugare eller dylikt. Har hört om installationer som "vaktar" startbatteriet så att det aldrig anv. om förbr.batt. tar slut.

Framledes vill jag också komplettera med solpanel.

Någon vänlig själ som kan tipsa inom området landström? Hur har ni det på Era 78:or? Kanske en bra sajt om detta finnes?

Tacksam för alla svar,

Anders
Svara mig själv på denna :-)

Har införskaffat en Ctek-laddare M300 för ändamålet. Den med separata laddare för start- och underhållsbatterierna. Nu ska laddaren bara monteras *blinar* Ber att få återkomma i ärendet. //Anders
Anders Wallentin
Winga 78'an Mione nr. 47

___/)____/)________


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 76 och 0 gäster