Dusch i W78?
Dusch i W78?
Är nybliven ägare till en Winga 78 och ser fram emot kommande säsong. Har sett att det skulle finnas dusch i toan - stämmer detta? Är isåfall borttaget ifrån min båt.
Fungerar det bra med dusch? Hur?
Fungerar det bra med dusch? Hur?
Lars-Håkan , Gorm (Winga78 -80)
Hand dusch
Hej Lars-Håkan
Har en 87:a själv, men kan tänka mej att det är samma system i 78:an med duschen, en så kallad "Frisör dusch" alltså att du drar upp dusch handtaget ur vasken, duschar sedan inne i toa utrymmet och vattnet rinner ner i kölen som du sedan pumpar ut. Det är lite trångt, men det går.
Magnus
Har en 87:a själv, men kan tänka mej att det är samma system i 78:an med duschen, en så kallad "Frisör dusch" alltså att du drar upp dusch handtaget ur vasken, duschar sedan inne i toa utrymmet och vattnet rinner ner i kölen som du sedan pumpar ut. Det är lite trångt, men det går.
Magnus
Vet inte hur det ser ut på 78:an, men hos mej rinner det ner i kölen under nergångs trappan och där har jag batteri banken, så det kan bli lite bökigt, men jag skall erkänna att jag inte använt duschen speciellt mycket. Ett dopp i have duger gott, och sen behövs det bara en "av färskning" och då slipper du tvål och annan sörja under durkarna.
Magnus
Magnus