Golvläggning i ruff på Winga 87

Här kan övriga ämnen som berör Winga 87 diskuteras
Aguila
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 29 maj 2006, 19:19
Ort: H-Backa

Golvläggning i ruff på Winga 87

Inläggav Aguila » lör 19 jan 2008, 17:42

Jag har planer på att lägga in ett nytt golv i för-ruffen. Eftersom golvet är väldigt ojämt så har jag min funderingar på hur man går till väga. Jag tänker lägga in teakribb med nåtning. Är det någon som gjort detta?

Mvh/Kent

Sune
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 08 nov 2005, 12:49

Golvläggning i ruff på Winga 87

Inläggav Sune » lör 19 jan 2008, 22:14

Hej Kent !

Efter att ha funderat i flera år så togs beslutet att lägga "nytt golv" i ruffen på vår W 87 förra vintern.
Metoden blev att lägga plywood som är nåtad, i mitt fall blev det i två delar - en främre och en bakre skiva (den bakre innebär att man lyfter denna för att komma åt utrymmet över kölen med länspump etc.) en anledning till att det blev två skivor är just det du säger om "ojämnhet" samtidigt som en skiva skulle vara omöjlig att få dit !
Ett problem är maststöttan som kräver lite extra arbete för att kunna få denna på plats igen eftersom golvet ju blir lite högre !
Bordet togs samtidigt bort och har ej återmonterats, jag funderar på en lösning med höj/sänkbart bord.
Jag tog hjälp av en båtsnickare för att såga till och passa in skivan, det var det värt.
Det verkar som att du finns i Gbg, du får gärna se hur min lösning ser ut -båten finns vintertid förvarad inomhus på Ringön !

Hälsningar Sune

Aguila
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 29 maj 2006, 19:19
Ort: H-Backa

Golvläggning i ruff på Winga 87

Inläggav Aguila » sön 20 jan 2008, 10:14

Hej Sune.

Tack för ditt svar. Eftersom jag redan köpt teakribb så får jag kanske försöka åtgärda ojämnheterna. Min tanke var att kunna lägga golvet med teakribb. Om det är omöjligt att lägga teakribb så tar jag gärna emot erbjudandet att titta på din lösning.

Med vänlig hälsning/ Kent


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster