Ny kyl

Här kan du dela med dig av dina egna erfarenheter och läsa om andras
Frazze
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 23 aug 2015, 18:49

Ny kyl

Inläggav Frazze » sön 24 apr 2016, 22:10

På hemväg från båtköpet pajade kylboxen.... Efter att ha funderat på diverse olika lösningar med olika modeller av kyl så fick det bli ett mässerbjudande med kompressor. Såklart gick det inte att bara stoppa ner kylen utan jag fick höja sittlådan med 45 regel. Blev hyfsat och får duga till sommaren. Nu går det att få på locket och det blir några cm luft extra. Jag var inne på att slita ut spisen med ugn för ett kylskåp men fick rådet av vana seglare att en sockerkaka från ugnen kan rädda en sommar :D
Bilagor
IMG_0626.JPG
Kompressorn får plats
IMG_0537.JPG
Gott om utrymme men inte på höjden
IMG_0364.JPG
Den gamla

CHASU
Inlägg: 12
Blev medlem: fre 04 aug 2006, 23:42
Ort: Göteborg (Mölndal)

Re: Ny kyl

Inläggav CHASU » tor 16 jun 2016, 18:22

Hej!

Jag har inte varit inne på vårt forum på länge så jag såg ditt inlägg först nu.

Tycker att slutresultatet på ditt kylskåpsbyte ser väldigt bra ut.

Vi har själva råkat ut för att vårt gamla Engel-kylskåp pajade och kanske kan tipsa om ytterligare ett alternativ för eventuellt nytillkomna i samma sits, eller om man bara vill byta till en modern kompressor utan att behöva köpa helt nytt kylskåp.
När vårt kylskåp pajade lyfte vi ut det och sågade loss kompressorn med en bågfil, lät bara gallret ovanför kompressorn sitta kvar. Sedan köpte vi en ny kompressor som vi skruvade fast i kylskåpslådan, ställde ner vårt gamla Engel igen och placerade in kylelementet och termostat. Vredet för att ställa in temperaturen satte vi på samma plats som det gamla.


Med vänlig hälsning

Hans
Winga 87, Chasu


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster