Jag har köpt ett ankarspel, Anchormatic, ett bandankarspel med med montering av rullmotorn under bb koj en bit föröver.
Detta skall monteras i min Winga 78, men då båda båtmodellerna ser i stort sett lika ut så chansar jag att skriva denna tråd även här. Tacksam om ni som har erfarenhet av var ingångshålet i akterspegeln placeras bäst, över eller under akterfönstret?
Läs gärna vidare i 78:ans forum om frågeställnnigen och svara även där, för de som tror sig veta något om detta.
Hälsning Bengt.
Ankarspel montering!
Re: Ankarspel montering!
Nu är det på gång med monteringen! Ingångshålet kommer att bli under bb akterfönster.
Jag skriver inte mer här, följ förloppet och senare lite bilder om intresse finns, under samma ämne men i "Winga 78"-tråden.
Glad Påsk.
/Bengt.
Jag skriver inte mer här, följ förloppet och senare lite bilder om intresse finns, under samma ämne men i "Winga 78"-tråden.
Glad Påsk.
/Bengt.
Hej,
Jag ser fram emot lite bilder på din montering av ankarspelet ! Skall själv montera ett anchormatic ankarspel på min Winga 87 nu under våren och kan behöva lite tips !
Hälsningar
Joacim
Jag ser fram emot lite bilder på din montering av ankarspelet ! Skall själv montera ett anchormatic ankarspel på min Winga 87 nu under våren och kan behöva lite tips !
Hälsningar
Joacim
Hej Joacim.
Nu är plastningen klar! Har köpt erforderliga 25 mm2 elkablar mellan elektronikboxen och batteri/huvudströmbrytaren. Skall ner idag med ankarmotorn för montering på plastbädden längst fram under bb koj (enda stället där den höjdmässigt får plats). Bilder kommer snarast i tråden "Ankarspel montering!" i för mig rätta forumet "Winga 78".
Trevlig sommar.
Bengt.
Nu är plastningen klar! Har köpt erforderliga 25 mm2 elkablar mellan elektronikboxen och batteri/huvudströmbrytaren. Skall ner idag med ankarmotorn för montering på plastbädden längst fram under bb koj (enda stället där den höjdmässigt får plats). Bilder kommer snarast i tråden "Ankarspel montering!" i för mig rätta forumet "Winga 78".
Trevlig sommar.
Bengt.